مخازن آب در مقایسه: مخازن پلی در مقابل مخازن استیل
نوشته شده توسط : محمد

امروزه یکی از محبوب ترین انتخاب مخازن مخازن آب پلی اتیلن (پلی) است. گزینه دیگری که احتمالاً هنگام تصمیم گیری در مورد مخزن آب باران با آن روبرو خواهید شد مخازن استیل ضد زنگ هستند.

قبل از مقایسه تفاوت های مهم بین مخازن آب از جنس پلی اتیلن و استیل ، مهم است که درک کنیم که درجه های مختلفی از فولاد ضد زنگ وجود دارد. نمرات اغلب با اعداد مختلف نشان داده می شوند. به عنوان مثال ، فولاد ضد زنگ 304 اغلب همان چیزی است که شما در سینک ظرفشویی خود پیدا می کنید. اگر از فولاد ضد زنگ در محیط های دریایی استفاده شود ، از درجه بالاتر فولاد ضد زنگ 316 استفاده می شود.

کروم یک عنصر پایه است که در فولاد ضد زنگ وجود دارد و از خوردگی جلوگیری می کند. برای مقاومت در برابر اثرات خورنده آب شور دریا ، اسیدهای خشن و مانند آن ، عنصر شیمیایی مولیبدن نیز باید اضافه شود. مولیبدن در فولاد ضد زنگ 316 یافت می شود و در ابزارهای جراحی و کاشت های فولاد ضد زنگ استفاده می شود.

در صورت عدم درخواست ویژه ، با هزینه بیشتر ، از فولاد ضد زنگ 304 (یا کمتر) احتمالاً در مخزن آب باران از جنس استنلس استیل استفاده خواهد شد. قبل از خرید همیشه ابتدا با تأمین کننده تأیید کنید که از چه درجه ای از فولاد ضد زنگ استفاده می کنند. اگر با نمرات فولاد ضد زنگ آشنایی ندارید ، فقط کافی است با تایپ کردن آن در موتور جستجو ، درجه آن را به صورت آنلاین تحقیق کنید.

در زیر تفاوت های مهم مهم بین مخازن آب پلی و مخازن فولاد ضد زنگ را از جمله مدت دوام ، مقاومت ، نگهداری ، نصب و قیمت مقایسه می کنیم.

 

سهولت نصب

 

پایه های محکم برای همه مخازن ایده آل است ، اما پایه ها اغلب می توانند از گرد و غبار سنگ شکن برای مخازن پلی است. مخازن استیل ضد زنگ به دلیل ساخت آنها به پایه های فشرده و محکم تری احتیاج دارند.

اطمینان از محافظت پایه های شما در برابر فرسایش بسیار مهم است. پس از نصب مخزن فولاد ضد زنگ ، نمی خواهید آن را دوباره جابجا کنید. این نه تنها سنگین است ، بلکه شما می توانید یکپارچگی ساختاری آن را به خطر بیندازید و نشتی ایجاد کنید.

از طرف دیگر مخازن آب پلی بسیار سبک تر و راحت تر در جای خود قرار می گیرند. اگر بعداً تصمیم گرفتید مخزن خود را دوباره مکان یابی کنید ، جابجایی مخزن آب پلی بسیار راحت تر است.

 

طول عمر

 

مخازن آب پلی می توانند مدت زمان طولانی ، تا 20 سال یا بیشتر دوام داشته باشند. این ماده به دلیل تثبیت کننده های UV به مخلوط قالب می تواند در برابر اثرات شدید خورشید مقاومت کند. درست مانند این که چگونه افزودن کروم به فولاد می تواند از آن در برابر زنگ زدگی محافظت کند ، همچنین استابلایزرهای ماورا UV بنفش که به مخلوط پلیمر اضافه می شوند از شکننده شدن و تجزیه پلاستیک جلوگیری می کند.

 

با مخازن استنلس استیل تمیز نگه داشتن آنها با پارچه و آب شیرین مهم است. حلالهایی را که ممکن است باعث خوردگی شوند مانند آب دریا شور یا کلر موجود در استخرها را دور نگه دارید.

مخزن استیل خود را به هیچ وجه دفن نکنید. مناطق صنعتی و جوشکاری بالا همچنین می تواند باعث رسوبات آهن شود که می تواند باعث ایجاد سوراخ غیرقابل برگشت شود و حتی منجر به نشت مخزن فولاد ضد زنگ شما شود.

بخاطر داشته باشید که خوردگی اغلب در درزها ، پرچ ها یا پیچ ها ایجاد می شود. جوشکاری نادرست می تواند عنصر محافظ در فولاد ضد زنگ را خنثی کند و باعث ایجاد زنگ زدگی و خوردگی شود.

گزارش هایی مبنی بر  نشت مخازن استنلس استیل در طی دو سال  به دلیل تولید ضعیف وجود دارد ، بنابراین انجام تکالیف درسی مهم است.

 

ضمانتنامه

 

ضمانت نامه مخزن فولاد ضد زنگ متفاوت است ، اما یک مخزن فولاد ضد زنگ با کیفیت باید از نظر فولاد ضمانت زیادی داشته باشد. بخاطر داشته باشید که نقطه ضعف مخزن ضد زنگ غالباً مربوط به نحوه تولید یا اتصال صفحات به یکدیگر است.

در حالی که ضمانت نامه برای مخزن فولاد ضد زنگ 30 سال و بیشتر یافت می شود ، تولید واقعی مخزن اغلب نصف آن است. در حالی که مخزن فولاد ضد زنگ شما می تواند بیش از 15 سال دوام داشته باشد ، ما گزارش هایی از نشت برخی مخازن فولاد ضد زنگ در طی 2 سال به دلیل خوردگی پرچ ها یا پیچ های متصل شده به ورق های راه راه را مشاهده کرده ایم.

در مورد مخازن آب پلی ، آنها می توانند تا 25 سال گارانتی داشته باشند. ضمانت نامه برای یک مخزن آب پلیمری با کیفیت فقط بر اساس ضمانت ، به جای محصول واقعی ، آرامش بیشتری نسبت به مخزن فولاد ضد زنگ ایجاد می کند.

 

نگهداری

 

مخازن پلی برای نگهداری به هزینه مداوم بسیار کمتری نیاز دارند و می توانند با سیستم خود تمیز شونده مخزن تنظیم شوند. یک لوله مخصوص نصب آسان با سوراخ های مخصوص در داخل مخزن قرار می گیرد و به سرریز مخزن آب متصل می شود. هرگاه مخزن شما پر از آب شود ، تمام بقایای موجود در قسمت زیرین مخزن به درون لوله مکیده شده و از مخزن شما خارج می شود.

برای تازه نگه داشتن آب باران در مخزن استیل ضد زنگ اغلب به سیستم دو مخزن گرانتری نیاز دارید. آب باران در مخزن اول قرار می گیرد که دارای یک صفحه فیلتر درشت است. آب از طریق صفحه می افتد ، و آوارها به دام می افتند و از طرف مخزن تخلیه می شوند. سپس این آب فیلتر شده قبل از اینکه در مخزن آب فولاد ضد زنگ دوم پمپاژ شود ، از طریق فیلتر ظریف تری پمپ می شود. این اطمینان می دهد که آب شما همیشه تمیز و تازه مزه می ماند.

 

کیفیت آب

 

مخازن آب پلی و ضد زنگ آب با کیفیت یکسانی را تأمین می کنند.

به خاطر داشته باشید که در پیچ های فولادی ضد زنگ ، پیچ ها و پیچ ها می توانند آب آشامیدنی شما را خورده و آلوده کنند. تحقیقی توسط سرویس های بهداشت عمومی و محیط زیست در تاسمانی  حتی در برخی از مخازن استیل ضد زنگ حاوی مقادیر مضر سرب ، آب یافت.

مخازن پلی پروپیلن ساخته شده از پلی اتیلن با کیفیت غذایی ، خالص ترین آب را تهیه می کند و اغلب در دمای بسیار سردتر است.

 

استحکام - قدرت

 

مخازن استیل ضدزنگ بسیار قوی هستند و از آنجا که از فولاد ساخته شده اند برآمدگی یا تاب نخواهند داشت. فلزی بودن ، مقاومت کمتری در برابر ضربه نسبت به مخزن پلی است که در برابر ضربه زدن با چکش مقاومت می کند.

یک نقطه ضعف با مخازن استنلس استیل دوباره در نحوه تولید آن است. یعنی چگونه صفحات فولاد ضد زنگ به هم متصل شده و به پایه متصل شده اند.

مخازن پلی نیز بسیار قوی هستند. اگر مطابق با استانداردهای استرالیا برای تانک های پلی طراحی و ساخته شده باشد ، هیچگاه نباید برآمدگی و تاب ایجاد شود. برخی از ویژگی های یک مخزن پلی قوی و با کیفیت عبارتند از:

  • به عنوان یک قطعه بدون درز قالب می شود (یعنی بدون درزهای جانبی)
  • ضخامت دیوار 4.5 میلی متر یا بیشتر است
  • گوشه های پایه محکم با شعاع 25 میلی متر برای مخزن با قطر 1.8 متر یا شعاع 38 میلی متر برای مخازن با قطر 1.8 متر.
  • دیواره مخازن مخروطی (پلی دیواره ضخیم تر در پایه مخزن شما که بیشترین فشار را خواهد داشت)
  • دنده هایی که مقاومت بیشتری ایجاد می کنند.

الزامات اضافی برای ساخت مخزن پلی قوی در استاندارد مخزن پلی استرالیا ،  مخازن ذخیره پلی اتیلن AS / NZS 4766 برای آب و مواد شیمیایی وجود دارد .

توجه:  همه مخازن پلی استرالیایی با این استاندارد مطابقت ندارند. همیشه از گواهینامه مخزن خود با درخواست از سازنده گواهی شده و شماره گواهینامه آنها اطمینان حاصل کنید.

 

اندازه

 

مخازن فولادی ضد زنگ را می توان با ظرفیت بالاتر از مخازن پلی تولید کرد و اغلب برای اهداف مختلف استفاده می شود. از آنجا که می توان مخازن پلی را برای ذخیره قابل اعتماد آب تا حدود 50000 لیتر ساخت ، مخازن فولاد ضد زنگ می توانند برای ذخیره حداکثر 250،000 لیتر ساخته شوند. همانطور که گفته شد ، مخازن پلی را می توان بهم متصل کرد تا ظرفیت ترکیبی را فراهم کند.

 

سبک

 

مخازن فولاد ضد زنگ در پایان های مختلف ارائه می شوند ، اما انتخاب رنگی را برای انتخاب ارائه نمی دهند. در بسیاری از مخازن آب پلی ، طیف وسیعی از رنگ های  ارائه می شود.

مخازن استیل غالباً در صورت لزوم می توانند بصورت ویژه ساخته شوند ، همچنین مخازن پلی آب. هر کدام دارای اشکال قابل مقایسه ، گرد و باریک سنتی شما هستند.

مخازن پلی قابلیت انعطاف پذیری بیشتری را دارند اما گزینه های مخزنی را می توان در  زیر عرشه  و یا  زیر زمین قرار داد . گزینه های مخزن فولاد ضد زنگ را در این دسته ها پیدا نخواهید کرد.

 

قیمت

 

مخازن پلی برای خرید بسیار ارزان تر از مخزن استنلس استیل است. تقریباً 50٪ ارزان تر ، اما این به اندازه ، نوع و مارک مخزن خریداری شده بستگی دارد

 





:: برچسب‌ها: مخزن آب , مخازن استیل ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: